Samtidigt som jag lyssnar skriver jag på bloggen, kollar e-posten och sorterar lite papper. Det är inte för att briljera eller för att vara lika cool som mina elever som jag multitaskar. Nej, det är mer för att jag inte vet i vilken ända jag ska börja. Och det slår mig - det är så här mina elever har det hela tiden under terminen. I svenskan ska de läsa roman, komma med kreativa skrividéer och följa en tidsplan med inlämningsuppgifter. I andra ämnen säkert också ett par, tre grejer som ska göras samtidigt. I värsta fall om eleven har fyra ämnen för heltid, kanske man har upp till tolv små och stora uppgifter som ska lösas under samma tidsperiod.
Ja, det tåls ju att tänka på med tanke på hur lite jag får gjort när jag gör många saker samtidigt. Och för att inte tala om vilken kvalitet de utförda arbetena hamnar på. Usch!

Där kan man inte annat än hålla med. Jag går runt på samma sätt nu mer. Det är med perspektiv man går på semester om någon vecka eller så. Vi har mycket att lära av våra elever och det är inte utan att det gläder mig!
SvaraRaderaMia