onsdag 20 augusti 2014

Älskar´t!

Jag har ingen lektion just nu. Ändå sitter fyra elever i samma rum som jag. Vi jobbar var för sig, vi jobbar tillsammans och vi är tillsammans.

Elev 1: Hen har inte riktigt kommit igång med min kurs. Hen har förmågor men ingen spikrak skolbakgrund. Hen haffade mig i korridoren och jag tog med hen hit. Nu sitter hen och producerar kursens första inlämning.

Elev 2: Hen bokade tid med mig igår att träffas idag. Hen har haft problem med internet hemma och ville komma igång med Fronter och uppgifterna. Det knattrar för fullt från datorn därborta.

Elev 3: Hen vet inte vilken kurs i svenska som är mest lämplig. Nu sitter hen och knåpar på ett brev till mig så att vi har något att utgå från när vi ska hitta lämplig nivå.

Elev 4: Hen hänger med Elev 3, bara för att vara hjälpsam tror jag, och sitter nu och jobbar med något eget.

Inte mina elever, allas elever, våra elever. Så här vill jag jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar