fredag 20 december 2013

Summa summarum

Jaha. 13 betyg satta. Av de cirka 50 som påbörjade kursen, var det idag vid terminsslut 13 betyg att sätta. Det kan man fundera mycket över. Det gör jag. Ibland tänker jag att det är jag som inte är tillräckligt bra på det här. Ibland tänker jag att skolsystemet fortfarande är en jävligt fyrkantig låda som vi ska stoppa in allt annat än fyrkantiga personer i. Ibland tänker jag att livet som pågår hos var och en, är en kugge i ett maskineri som jag svårligen kan kontrollera. Ibland tänker jag att Komvux inte är det viktigaste i världen för alla.

Men visst stinger det till. 13. Tretton. Då blundar jag. Och ser var och en av de tretton framför mig. Tretton elever. Tretton individer. Tretton något mer kunniga människor. Tretton fantastiska personer som jag har fått lära känna och fått vara med att putta ett steg närmare en dröm.

Då är tretton mycket. Väldigt mycket.

God jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar