torsdag 26 juni 2014

Nya utmaningar

Idag har jag suttit i en lägenhet i Malmö, med en mac och arbetat med en ny layout på Fronter. Det har bara varit nya utmaningar rakt över. Att sitta i en okänd lägenhet hos en vän är riktigt givande och det ger mer input på ett helt nytt sätt än att sitta i en välkänd miljö. Jag har dessutom haft en mac framför mig att arbeta med, vilket jag aldrig arbetat med tidigare. Det är också en utmaning genom att hitta och förstå hur den ska användas på ett smart sätt. Det har dock gått bättre än jag trodde att det skulle göra. Jag gillar dessutom ljudet den ger ifrån sig och känslan i fingrarna av tangenterna. Som om detta inte räcker som nya utmaningar har jag dessutom arbetat med en ny layout i Fronter. Allt på en gång.

Det har varit en mycket givande dag och jag är full med nya intryck. Jag har även suttit med min vän, som arbetar med att få in invandrare i arbetslivet, och delar erfarenheter och kunskaper kring allt från socialhjälp till språkproblem. Även det gör att jag njuter av dagens innehåll. Att sedan avsluta dagen med kvällsföreställning med stand-up är inte helt fel det heller.

I morgon ska jag fortsätta med det som dagens arbete har innehållit. Kanske att jag tar mig en tidig promenad vid havet innan jag sätter igång, men sedan kommer det att ta fart igen. Denna gång i en mer bekant miljö, med en mer bekant dator och i ett mer bekant rum på Fronter. Kanske det är just så här det känns för elever som börjar att läsa på Komvux. Allt känns nytt, lite förvirrande, men ändå väldigt spännande. Jag hoppas så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar